Nedávejte auto hned sešrotovat

Jen ten, kdo stojí u výrobního pásu v automobilce může ocenit tu souhru, jak jednotlivé díly do sebe zapadnou a na konci výrobního pásu vyjede nablýskaný nový automobil, připravený k prodeji. Je to neuvěřitelná skládačka, propracovaná do posledního detailu, a i když jednotlivé díly se mohou vyrábět na různých koncích světa, na kompletační výrobní lince musí vše do sebe na setiny milimetru zapadnout.

nová auta

A když auto doslouží, stejným způsobem se dá rozebrat a zlikvidovat. Nicméně ne každé auto skončí hned na skládce, ale může být odtaženo na autovrakoviště. Právě proto, že se dá auto rozebrat, může mnoho dílů, které jsou ještě funkční, posloužit v autoservisech jako náhradní díly. Nový díl by stál mnoho peněz, nehledě na to, že u aut vyrobených v cizině jsou i náhradní díly dováženy z ciziny, což cenu náhradního dílu může mnohonásobně navýšit. A další důvod je, že mnohdy auto, které je potřeba opravit v autoservise už se nemusí vyrábět a sehnat nový náhradní díl už ani není možné.

vrakoviště

Autovrakoviště, která auta nelikvidují, ale nechávají na mazda náhradní díly https://www.mazdavrakoviste.cz/nahradni-dily, najdeme po celé republice. Musíme pohledat autovrakoviště, na které se odváží auta naší značky a pak se můžeme jít poptat, zda mají námi hledaný náhradní díl.

Autovrakoviště to je takové skladiště náhradních dílů. Mnohem levnější a stále funkční, např. zrcátka, skla, ale i disky kol, blatníky, výfuky a mnoho dalších drobností, které byste draze sháněli v autorizovaném servise. Mnohdy marně máte-li typ vozu, který už se nevyrábí. Skládačky nás baví od malička, skládáme kostky, Lego, puzzle, vše do sebe vždy krásně zapadá. Doslouží-li auto, je výhodné jak pro autoservis, tak pro zákazníka, pokud se ještě dá využít na náhradní díly, tak jej hned nešrotovat, ale nechat jej stát na autovrakovišti.